Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co se u nás děje?

14. 3. 2017

Vítáme Vás v rubrice, co se u nás děje. Můžete tedy nahlédnout pod pokličku naší třídy a zároveň se seznámit s písničkami a básničkami, které se během roku společně učíme.

V následujících řádcích se také můžete seznámit s básničkami a písničkami, které se společně učíme.

ŘÍJEN U KYTIČEK

Měsícem říjnem nás provedly dvě pohádky. První byla Sněhurka a sedm trpaslíků. Společně jsme si zopakovali celý příběh, využili jsme celého příběhu a povídali si o tom, co je dobré a co je zlé, co je dobro a zlo. Zkoušeli jsme si každý vymyslet svůj příklad toho, když je něco dobré a něco zlé. Tématu Sněhurky a sedmi trpaslíků jsme využili i jako téma terénního dne. Rozdělili jsme se na dvě skupiny, z nichž první byla Sněhurka a druhá trpaslíci. Sněhurka si pro trpaslíky připravila trasu značenou fáborky a pěti úkoly, které museli trpaslíci splnit. Trasa vedla od školky okolo Masárošových, Spálenou ulicí až a fotbalové hřiště. Úkolem Sněhurek bylo po cestě sbírat nejrůznější druhy přírodnin a Sněhurky i trpaslíci měli za domácí úkol, dát si do batůžku jedno celé jablko. Sněhurky na trpaslíky čekaly na fotbalovém hřišti, kde si společně zahráli na čarodějnice a "uvařili" otrávené jablko pro Sněhurku. Potom si každý podle své vlastní fantazie ozdobili přírodninami jablko, které si přinesli z domova. Vytvořili tak hlavu Sněhurky, královny nebo čarodějnice a společně s kouzelným zrcadlem jsme si je vystavili v šatně. Druhá pohádka, která nás měsícem provázela byla Červená karkulka. Společným vyprávěním pohádky jsme zjistili, kdo pohádku zná podrobně a kdo má ještě rezervy, které je potřeba doplnit. Společně s Karkulkou jsem se vydali do lesa a naše návštěva byla odměněna nálezem hříbka, pozorováním mlžného oparu a barevného podzimu okolo nás. A co jsme se společně učili?

KOŘENÁŘKA

Ostružiny, šípky, trnky, jeřabiny, bezinky,

načešu jich plné hrnky, navrch přidám brusinky.

Odvar z máty peprné, kdo má zdraví chatrné,

ať navštíví se mnou, jářku, moudrou bábu kořenářku.

Ostružiny, šípky, trnky, jeřabiny, bezinky,

načešu jich plné hrnky, navrch přidám brusinky.

SNĚHURKA

Přišli domů trpaslíci, raz dva, raz dva,

koukají se po světnici, raz dva, raz dva.

Kdo mi ustlal postýlku? Kdopak?

Kdo mi vypral košilku? Kdopak?

Kdo mi umyl misku, lžičku? Kdopak?

Kdo mi uvařil polívčičku? Kdopak?

Kdo nám tady uklidil? Kdopak?

Ani snítko nevidím.

Já Sněhurka, já to byla, já jsem v lese zabloudila.

Nechte mě tu, trpaslíci, budu vaší pomocnicí.

Máme doma pomocnici, uklidila ve světnici.

Hopsa, hejsa, tralala, uvařila, vyprala.

ČERVENÁ KARKULKA

1. Šla Karkulka černým lesem, číhal na ni vlk.

2. Olizoval mlsně fousy, natahoval krk.

3. Co to neseš, Karkuličko, ve svém košíčku?

4. Nesu, nesu bábovičku pro svou babičku.

5. Babička mu otevřela, vlk udělal ham.

6. V tom domečku na kopečku zůstal zlý vlk sám.

7. šel okolo pan myslivec, slyšel, jak vlk spal.

8. Rozpáral mu tlusté břicho, kamení tam dal.

9. Zdravá byla Karkulička, taky babička!

10. Tím skončila, milé děti, naše písnička.

 

ZÁŘÍ U KYTIČEK

Všichni jsme se opět sešli 2. září ráno. Nesešli jsem se ale ve stejném složení jako v loňském roce u Berušek. Od září k nám do třídy přibyli tři kamarádi, kteří měli odklad a kromě nich k nám do třídy přišly tři nové holčičky, které chodily do mateřské školy jinam. Všichni jsme byli rádi, že se zase společně vidíme. Zopakovali jsme si pravidla, která nám byla známá již z minulého školního roku, vylepili jsme si je na dveře a snažíme se je dodržovat. První měsíc bývá hektický. Mění se řád dne, chodíme později na svačinu, na oběd. A to všechno potřebuje čas, aby si to, jak se říká, sedlo. Ale i tak nezahálíme. Celým školním rokem nás bude provázet čaroděj Čáryfuk, který si bude k sobě do hradu zvát pohádkové kamarády, kteří nám budou představovat své pohádky. Během měsíce září jsme si povídali a seznámili se s pohádkovými postavami z pohádek "O Budulínkovi" a "O veliké řepě". Každá pohádka je volena tak, aby děti provedla aktuálním tématem. S Budulínkem jsme se naučili, že nemáme otevírat cizím lidem, že máme poslouchat dospělé. Ochutnali jsme vařený hrášek, navlékali si namočený hrášek na párátka. Také jsme si namalovali les i s liškou. S pohádkovou řepou jsme se naučili, co nám roste na zahrádce, co je ovoce a zelenina a které druhy nejdeme pouze v obchodě. Nezaháleli jsem ale ani s básničkami a písničkami. A co jsme se tedy učili?

TĚŠÍM SE DO ŠKOLKY

Každé ráno vstávám rád, spěchám do školky si hrát.

Z písku tavíme si hrady, máme tu své kamarády.

Honzík, Klárka, Anička, to je naše školička.

Než se máma z práce vrátí, čas se mi tu rychle krátí.

Hraní, hřiště, svačinka a už je tu maminka!

RANNÍ RITUÁL

Endele, bendele tak i tak, budeme si spolu hrát.

Na honičky, na pohádky, pojedeme tam a zpátky.

Spojíme se dohromady, máme tu své kamarády.

Už to jede, už to jede, už to jede, už to jede,

stát!

Není, kam se hnát!

Klikyháky, třesky, plesky, ať je nám tu spolu hezky!

KOPRETINY

1. Kopretina na louce ve větru se kývá, 

v každém bílém lístečku, veselý vzkaz bývá.

Po ránu se pozdraví, děti, kytky, tráva,

sluníčko nám paprskem na obloze mává.

2. Kopretiny, vlčí mák, chrpa nebo zvonky,

vystrkují hlavičky, vytahují stonky,

je tu plno kopretin, je tu pln dětí.

Pošleme vám pozdravy: první, druhý, třetí.

DO ŠKOLKY

Pozdravíme dobré ráno, dobrý den, dobrý den!

Při pondělku jsme tu zase na týden.

Poznáváme nové věci, nové děti,

malujeme, zpíváme - den uteče ti.

O VELIKÉ ŘEPĚ

Kolem řepy chodí děda, heká, vzdychá, naříká:

"Řepa vytáhnout se nedá. Jéje, ta je veliká."

Přidala se babka, vnučka, pejsek, kočka, myš.

Chytili se pevně. "A teď, řepo, uvidíš!"

Za chvilenku byla venku.

Děda vpředu, myška vzadu, svalili se na hromadu.

Myška píská vesele: "Já mám sílu, přátelé!"

Kočka oči přimhouří: "To koukáte, kocouři!"

Pejsek štěká: "Haf, haf, haf. Žádný pes nedokáže co já dnes."

Vnučka zpívá: "Tralala-la-la, dědovi jsem pomáhala!"

Babička je také ráda: "To jsem si protáhla záda!"

A u řepy na poli děda jenom hlaholí:

"Jak je pěkně v našem kraji, když si všichni pomáhají!"

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář